Po wpisach prezentujących program promocji branży maszyn i urządzeń oraz program promocji branży biotechnologii i farmaceutyków, przyszedł czas na opisanie programu promocji Go To Brand branży części samochodowych i lotniczych. Firmy z tych branż będą mogły aplikować o dofinansowanie w ramach planowanego na styczeń 2017 roku naboru programu Go To Brand. W konkursie mogą wziąć udział Ci przedsiębiorcy, których działalność gospodarcza dotyczy co najmniej jednej z kategorii PKD, spośród określonych w programie promocji Go To Brand branży części samochodowych i lotniczych.
Ogólnie adresatami dotacji Go To Brand mogą być firmy zajmujące się:
- produkcją maszyn i sprzętu (np. pomp i sprężarek, maszyn ogólnego przeznaczenia);
- produkcją wyrobów (np. akumulatory i baterie, narzędzia);
- odlewnictwem i obróbką metali;
- sprzedażą (np. motocykli, części i akcesoriów samochodowych);
Zakres ten jest szeroki i dokładnie określony w treści programu promocji Go To Brand branży części samochodowych i lotniczych.
Dla tych przedsiębiorców, którzy będą chcieli wystąpić o dofinansowanie Go To Brand, przygotowano, w ramach programu promocji branży części samochodowych i lotniczych, szereg działań o charakterze obligatoryjnym (obowiązkowe), jak i fakultatywnym (przedsiębiorca będzie musiał wybrać co najmniej dwa).
Działania obowiązkowe
W pierwszej kolejności firma musi wybrać co najmniej jeden, spośród wymienionych w programie, tzw. pozaunijnych rynków perspektywicznych. Do wyboru jest np. Kanada, Australia, Meksyk czy RPA.
Następnie przedsiębiorca jest zobowiązany do udziału w charakterze wystawcy w przynajmniej 6 działaniach targowych, określonych przez program promocji Go To Brand branży części samochodowych lotniczych, w tym przynajmniej dwa z tych wydarzeń powinno stanowić imprezę targową na wybranym rynku perspektywicznym (lub rynkach), przy czym przynajmniej jedno z tych działań muszą stanowić imprezy targowe, w trakcie których zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne.
Wśród bogatej oferty targów znajdują się takie, jak np.
- Automechanika Shaghai, Szanghaj, Chiny;
- MIMS Automechanika, Moskwa, Rosja;
- Automechanika Dubai, Dubaj, ZEA;
- HLS and Cyber Conference, Tel Awiw, Izrael;
- AAPEX, Las Vegas, USA;
- Aeromart, Montreal, Kanada;
- EquipAuto, Algier, Algieria;
Będą również do wyboru targi na terenie Unii Europejskiej. I tu np.:
- Rematec; Amsterdam, Holandia;
- Paris Air Show, Paryż, Francja;
Przedsiębiorca jest również zobligowany za zakupu co najmniej jednej usługi doradczej odnośnie do ekspansji na określone rynki perspektywiczne, gdzie będzie brał udział w targach.
Firma musi także wybrać przynajmniej dwa działania spośród fakultatywnych dla programu promocji Go To Brand części samochodowych i lotniczych.
Działania opcjonalne
Te działania dotyczą głównie organizacji misji gospodarczych o różnym charakterze. Program określa, jakie mogą to być misje.
Będzie istniała możliwość organizacji misji indywidualnej, misji przyjazdowych do Polski np. dla dziennikarzy oraz udział w wyjazdowych grupowych misjach gospodarczych.
Obok misji będzie możliwość zakupu usługi szkoleniowej w zakresie umiędzynarodowienia na wybranych rynkach perspektywicznych.
Go To Brand części samochodowych i lotniczych
To ciekawa propozycja dla polskich firm, aby budować eksport i promować Markę Polskiej Gospodarki.
Więcej informacji na temat pozostałych targów znajduje się tutaj: https://www.mr.gov.pl/media/27691/BPP_czesci_samochodowe_wersja_I_z_26.pdf