W tym roku rozpoczęliśmy współpracę z naszymi Klientami, którzy z naszą pomocą otrzymali w ostatnim naborze GO TO BRAND 4,5 mln zł dotacji. Jako że zajmujemy się nie tylko tworzeniem projektów, ale także wsparciem eksportu, nie mogliśmy nie pojechać na najważniejsze targi budowlane we Francji. Każdy kto liczy się na tym rynku, musi tam być. Liczba odwiedzających imprezę to ok. 275 tys. Dla porównania polska BUDMA gości 45 tys. osób. Z kolei liczba wystawców BATIMAT to ponad 1,7 tys. stoisk rozłożonych na 6 naprawdę dużych hal. BUDMA: 800 wystawców na 5 hal.
Targi odbywają się w podparyskim Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte. Wydarzenie połączone jest również z targami IDEOBAIN (Międzynarodowymi Targami Urządzeń Sanitarnych i Wyposażenia Łazienek) oraz INTERCLIMA+ELEC (Międzynarodowymi Targami dla Wykonawców Robót Wykończeniowych i Sektora Klimatyzacji). Targi BATIMAT organizowane są nieprzerwanie od 1959 roku co dwa lata. Firmy rozmieszczane są według następujących profili działalności:
- Budownictwo i systemy budowlane,
- Wyposażenie i dekoracja wnętrz,
- Stolarka budowlana,
- Materiały i narzędzia budowlane,
- Informatyka i telekomunikacja,
- Usługi budowlane.
Wrażenie robi z pewnością renoma targów. Są one organizowane co dwa lata, co niejako podkreśla prestiż imprezy. Na targach nie sposób nie zauważyć gości w biznesowych strojach, którzy gremialnie kursują po halach. Słychać gwar rozmów, widać uściski dłoni, wymianę wizytówek – po prostu typowe targowe życie.
Dobre przygotowanie do takiej imprezy to podstawa. Na targach BATIMAT na pewno spotkamy swoich klientów. Są to targi, które – mówiąc kolokwialnie – się zwracają, ale jest jeden minus czy raczej bardzo istotny wymóg. Chodzi o znajomość języka francuskiego. Niestety jest to obligatoryjne. Na stoisku po prostu musimy mieć osoby mówiące po francusku, inaczej nie zrobimy tutaj żadnego interesu. Francuski partner nawet jeśli zna angielski, będzie chciał z nami rozmawiać po francusku. A jak wiadomo, w dobie dużej konkurencji trzeba się dostosować do warunków panujących na danym rynku.
Następna edycja za dwa lata, a RozwojEksportu.pl pewnie znów tam będzie. Targi BATIMAT są objęte programem Go to Brand, warto zatem wpisać je do projektu w naborze na rok 2018 (dofinansowanie na udział w targach). Należy jednak nadmienić, że impreza jest droga. Za 1 mkw. trzeba zapłacić ok. 1500 zł. W dodatku raczej nie obejdzie się bez profesjonalnego stoiska. Nawiasem mówiąc, swój udział w wydarzeniu warto zgłosić wcześniej, aby uzyskać lepsze usytuowanie.
Wyjazd kilku osób, hotele, pracownicy – i już łatwo uzbiera się 50 tys. zł. W dodatku przygotowania, reklama przed targami – i mamy drugie 50 tys. zł. Razem 100 tys. zł do wydania. Proszę sobie teraz wyobrazić, że ktoś daje na to 75% wsparcia, czyli od siebie dokładamy tylko 25 tys. zł. Czyż nie warto skorzystać?