Nie da się ukryć, że często opisywane przez nas imprezy targowo-wystawiennicze zwane w skrócie targami stanowią zasadniczy element w budowaniu działalności eksportowej przedsiębiorstwa. I dotyczy to obydwu stron przedsięwzięcia – zarówno rozlicznych wystawców prezentujących swoje produkty i usługi, jak i rzeszy odwiedzających targi. Ta druga grupa obejmuje przecież nie tylko klientów indywidualnych, ale również właśnie przedsiębiorców, którzy poszukują nowych kontaktów czy kontrahentów.
Targi międzynarodowe – powrót do normalności
Dlatego po ponad roku uciążliwych i zniechęcających doświadczeń z niekrytym zadowoleniem informujemy, że targi międzynarodowe wracają do życia. A widać to na przykładzie szybko rosnącego zainteresowania tą tematyką. Przy czym należy uczciwie przyznać, że na razie dotyczy to głównie drugiej z wyżej wymienionych grup, a mianowicie osób zwiedzających targi.
Goście wyraźnie zmęczeni dotychczasowymi i nienaturalnymi formami uczestnictwa w imprezach branżowych, spragnieni bezpośredniego kontaktu z rozmówcami, tłumnie ruszyli do hal wystawowych coraz szerzej otwieranych dla uczestników. Oczywiście tzw. luzowanie obostrzeń postępuje w różnym tempie w zależności od kraju i regionu, ale z pewnością zauważalna jest pozytywna tendencja.
Zatoka Perska wyznacza kierunek
Przykładem regionu, który daje wyraźny sygnał do wznowienia normalnej działalności targów międzynarodowych, są kraje Rady Współpracy Zatoki Perskiej. Ma to oczywiście związek z tegorocznym i długo wyczekiwanym EXPO 2020 organizowanym w Dubaju, którego powodzenie w dużej mierze zależy również od wielu powiązanych z tym imprez targowo-wystawienniczych.
Jedną z nich są targi Index Dubai, które odbyły się w Dubai World Trade Centre w dniach od 31 maja do 2 czerwca 2021. To znane na całym świecie kluczowe wydarzenie dla profesjonalistów branży projektowej, które odbywa się od 30 lat. Index Dubai skupia projektantów, kupujących i architektów oraz łączy ich z markami, produktami i usługami branży wnętrzarskiej z całego świata. Targi te są częścią Middle East Design and Hospitality Week. Ta tygodniowa impreza jest z kolei największym i najważniejszym wydarzeniem związanym z designem, które obejmuje Index, The Hotel Show, The Leisure Show oraz Workspace.
Odwiedzający szturmują targi międzynarodowe
Potwierdzenie pozytywnych zmian zachodzących ostatnio w branży wystawienniczej otrzymaliśmy ostatnio od jednego z naszych partnerów biznesowych, który brał udział w tegorocznej edycji targów Index Dubai. Był on zaskoczony tłumem odwiedzających poszukujących kontaktu. Zainteresowanie było tak duże, że liczba blisko 1000 wizytówek okazała się niewystarczająca i przedsiębiorca zmuszony był do szybkiego dodruku, aby nie stracić szansy na pozyskanie potencjalnych klientów.
Niewątpliwie wpływ na taką sytuację miała ograniczona i mniejsza niż zazwyczaj liczba stoisk, które tym razem zajmowały tylko niedużą część całego kompleksu hal wystawowych. Wskutek czego wystawcy, którzy jednak zdecydowali się wziąć udział w imprezie, byli nieustannie oblegani przez złaknionych targowych wrażeń gości.
Z ostatnich informacji wynika, że podobna sytuacja miała miejsce podczas targów Arab Health. To największe wydarzenie dla branży sprzętu medycznego na Bliskim Wschodzie, które w swej stacjonarnej formie kończy się właśnie dziś. Przy czym warto zauważyć, że wzorem targowych wydarzeń ostatniego pandemicznego roku, który wymusił organizację specjalnych sieciowych edycji targów, także w tym wypadku zaplanowano edycję online. Ta z kolei potrwa od 25 czerwca do 22 lipca 2021 i umożliwi m.in. kontynuowanie rozmów podjętych w Dubaju.
Szansa dla wystawców
Powyższe informacje napawają optymizmem i pozwalają eksporterom patrzeć w przyszłość z nadzieją. Duże i stale rosnące zainteresowanie targami międzynarodowymi znajduje potwierdzenie w liczbie uczestników. Jednak z racji faktu, iż liczba ta dotyczy w przeważającej mierze odwiedzających, warto zastanowić się nad powiększeniem grona drugiej grupy, bez której targi nie mogą istnieć, czyli wystawców. Obecny okres może być bowiem doskonałą okazją do wyprzedzenia konkurencji w wyścigu o nowych klientów, a zarazem istotnym krokiem na drodze do normalności.